Ahad, 2 November 2014

Kisahnya...: Part 1 - Me; test power ESP!!!

'Married' to Shaklee April 2014. Time tu  saya masih mengamalkan supplements dari jenama lain. Nak melangsaikan segala botol vitamin yang sedia ada tu baru nak beli Shaklee punya.

Akhirnya habis juga stok vitamin yang lama. Saya pun mula order ESP, VitaC, VitaE dan OsteMatrix. Kebetulan pula masa tu bulan puasa - Julai 2014. Jadi saya mengamalkan ESP dan VitaC semasa sahur, OsteMatrix dan VitaE sebelum tidur.

Saya tak suka selfie, tak suka ambil gambar. Memang dari dulu tak suka. Tak suka tu satu hal. Rasa tak berapa nak cantik tu lagi satu hal. Bila dah meningkat usia ni macam-macam tanda ada kat muka. Dengan kusam tak bermaya nye lagi. Memang rasa buruk.  Kalau ambil gambar pun mesti jauh-jauh supaya tak nampak segala kawah-kawah yang ada ni. Tambahan pula saya ni jenis yang tidak bermekap. Lagi le ... low self esteem sesangat.

Bulan puasa tamat. Syawal muncul. 

Anak-anak memang suka berselfie. Saya pun suka tengok depa ni berselfie. Dan anak saya tersnap gambar saya tengah dok tengok dia (ingatkan) berselfie....and it's on her instagram...

Ada beberapa version of that photo. And yup! Itu gambar profile Shaklee saya. And to be frank, itu lah sahaja gambar saya yang paling lawa (MODE PERASAN SAT!!!!) yang saya pernah ada sejak dah tua-tua nih!!! Addeh... sungguh menyedihkan huhuhu...

Hmmmm... nak kata cantik sangat tu tak de lah. Tapi bila bangun pagi tengok muka kat cermin nampak macam glowing ada pink-pink muka ni....such a great feeling. Ditambah  lagi dengan jeragat kat muka semakin pudar, kawah-kawahnya dah macam kurang kedalamannya...memang saya tak dapat nak gambarkan perasaan tu macam mana. Seronok pun ada. Bangga pun ada. Teruja pun ada. Sayu hiba semua ada lah.

Sekarang saya dah tak berapa nak segan kalau ada yang nak berselfie dengan saya...terutama anak-anak!

Terima kunjungan dari sahabat lama dua minggu lepas. Saya tak kisah dia candid gambar saya dgn baby barunya tu. Sebab saya rasa confident (perasan lagi! Tapi itu lah perasaannya). Tak rasa malu untuk dirakamkan gambar bila-bila masa walaupun tak secantik Siti Nurhaliza!

Saya tahu saya dah jumpa 'cinta sejati' saya. 

Nak letak gambar sebelum ESP...tak payah la kot.  Memang buruk sangat...

Kepada anda yang nak cuba merasai penangan ESP Shaklee ni, boleh hubungi saya. Saya pasti anda semua tidak akan menyesal.

Saya sudah. Anda bila lagi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan